Ada Apa Denganku

My photo
Erm...Aq seorang anak jati Sarawak,umo 18 n anak sulung dr 2 beradik..Aq masih normal...betul..masih normal...x caye tanye orang sebelah korang tu...hahaha...Suka buat orang ketawa...kdang2 x mjadi..ish..ish..ish..lawak2 aq kdg2 mmg kasar tp jauh dilubuk hati hanya ingin wat org gembira...obses dgn cerita yg berkaitan paranormal... pantang tengok keindahan alam...comfirm akanku capture gambarnya.... pandai2 buat resepi masak sendiri... MAIN GAME PC n PSP.... mempunyai semangat patrotik yg meluat2 kdang2...(ramai yg x tau yg ni...)dan bila tension blok lukisan menjadi temanku n sebuah novel tentunya...1 perangai negatif aq adalah ego..so jgn sekali2 gado dgn aq sbb mmg susah berbaik lg lpas tu..tu pn kalo hati aq keras laa...hahaha...sama seperti manusia lain pernah melalui kesusahan,kesedihan,kemarahan,ketakutan,kegembiraan,cinta,kesilapan yg dilakukan diri sendiri...

Monday, May 30, 2011

Selamat Pulang Safee




PETALING JAYA - Penyerang sensasi, Safee Sali yang turun berlatih bersama skuad kebangsaan buat kali pertama selepas lebih tiga bulan menyepi, yakin pengalaman beraksi di Liga Super Indonesia telah meningkatkan mutu permainannya sekali gus dapat membantu menghadapi kelayakan Piala Dunia 2014 menentang Taiwan nanti.

Safee yang telah meledak enam gol dalam 10 penampilan bersama Pelita Jaya, tiba ke tanah air kelmarin sejurus selesai beraksi dalam perlawanan liga menentang PSPS Pekan Baru. Pelita Jaya bagaimanapun tewas 0-1.

Turun berlatih di Wisma FAM petang ini, Safee langsung tidak menunjukkan sebarang tanda keletihan, sebaliknya berlatih penuh semangat.

Mungkin rindunya terhadap menyarung jersi kuning hitam terlalu mendalam, dia tidak sabar untuk turun aksi persahabatan menentang Hong Kong, Jumaat ini.

"Saya gembira untuk kembali bersama skuad kebangsaan dan keyakinan saya bertambah selama tiga bulan bermain di Indonesia.

"Saya harap ia dapat memberi manfaat dan membantu pasukan mencatat keputusan positif dalam perlawanan-perlawanan akan datang, bermula di Hong Kong," katanya sebelum memulakan sesi latihan.

Ditanya sama ada dia berasa janggal selepas lama tidak bermain bersama rakan-rakan, jelas Safee, dia tidak merasakan demikian.

"Tidak, saya tak rasa kekok kerana sebelum ini pernah lebih lama lagi tidak dipanggil... saya sudah biasa dengan keadaan ini," ujarnya.

Bekas penyerang Selangor itu juga sedar harapan tinggi yang disandarkan kepadanya oleh jurulatih, K. Rajagobal dan dia sudah cukup bersedia menghadapi tekanan itu.

Sementara itu, Rajagobal mengalu-alukan kepulangan Safee dan percaya dia tidak berdepan masalah menyesuaikan diri semula dalam skuad kendaliannya.

"Safee ialah seorang pemain profesional, jadi tidak timbul masalah seperti dia tidak dapat menyesuaikan diri atau sebagainya," katanya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

no copy